کد صلوات شمار برای وبلاگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
 
جالبترین احادیث در مورد سوره های قرآن

امام باقر علیه السلام فرمودند: کسى که در نماز وتر سوره ناس ، فلق و قل هو الله احد را بخواند، به او مى گویند: اى بنده خدا! مژده بده که خداوند وتر تو را قبول کند. ثواب پشیمانى ، توبه و خجالت از گناه راوى مى گوید: شنیدم که امام صادق علیه السلام فرمودند: خداوند عزوجل به داوود پیامبر صلى الله علیه و آله وحى کرد: اى داوود! همانا اگر بنده مؤ من منم گناه کند، آنگاه بازگردد و از آن گناه توبه کند و هنگام یادآورى آن از من خجالت بکشد، حتما او را آمرزیده آن گناه ر از یاد فرشتگان نویسنده گناه برده ، آن گناه را تبدیل به حسنه مى نمایم و براى من اهمیت ندارد و من مهربانترین مهربانانم .
ادامه مطلب

ثواب قرائت سوره زلزله
امام صادق علیه السلام فرمودند: از قرائت سوره زلزله دلتنگ نشوید. زیرا همان کسى که در نمازهاى مستحب آن را بخوانمد، هیچ گاه خداوند او را گرفتار زلزله نمى گرداند و نه با زلزله و صاعقه و نه با هیچ آفتى از آفات دنیا نمى میرد. و هنگامى که بمیرد، به او دستور مى دهند که به بهشت برود. و خداى عزوجل مى فرماید: بهشتم را بر تو حلال کردم . در هر کجاى آن که مى خواهى و دوست دارى ، ساکن شو که کسى تو را از آن منع نکرده و دور نمى کند.

ثواب قرائت سوره عادیات
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره عاریات را بخواند و بر قرائت آن مداومت نماید، خداى عزوجل در روز قیامت او را به طور مخصوص با امیرالمومنین علیه السلام محشور مى نماید و در حریم او و از دوستان او خواهد بود.

ثواب قرائت سوره قارعه
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسى که سوره قارعه را زیاد بخواند، خداوند عزوجل او را از فتنه دجال و ایمان به دجال و نیز در روز قیامت از چرکهاى جهنم مصون مى دارد: انشاءالله.

ثواب قرائت سوره تکاثر
1. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره تکاثر را در نماز واجب بخواند، خداوند ثواب ، و پاداش صد شهید را براى او مى نویسد. و کسى که آن را در نماز مستحب بخواند، خداوند ثواب پنجاه شهید را براى او مى نویسد و در نماز واجبش چهل صف از فرشتگن با او نماز مى خوانند.
2. امام صادق علیه السلام نقل مى نماید که رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: کسى که هنگام خواب سوره تکاثر را بخواند، از عذاب قر در امان خواهد بود.

ثواب قرائت سوره عصر
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که در نمازهاى مستحب خود سوره عصر را بخواند، خداوند در روز قیامت او را با چهرهاى درخشان ، خندان و خوشحال بر مى انگیزد تا وارد بهشت شود.

ثواب قرائت سوره همزه
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره همزه را در نمازهاى واجبش بخواند، خداوند فقر را از او دور مى نماید، رزق را به سوى او مى کشاند و مرگ بد را از وى دفع مى کند.

ثواب قرائت سوره فیل و قریش
1. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که در نمازهاى واجب خود سوره فیل را بخواند، در روز قیامت هر دشت و کوه و گلى شهادت مى دهد که او از نمازگزاران است . و نیز منادى ندا مى دهد که درباره بنده ام راست گفتید. شهادت شما را به چه نفع او باشد و چه به ضرر او باشد، پذیرفتم . او را به بهشت ببرید و از او حساب نکشید. زیرا همانا او از کسانى است که آنها عملشان را دوست مى دارم .
2. امام علیه السلام فرمودند: کسى که سوره قریش را زیاد بخواند او را بر مرکبى از مرکبهاى بهشت برمى انگیزند تا در روز قیام بر سفره هاى نور بنشیند.

ثواب قرائت سوره ماعون
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسى که سوره ماعون را در نمازهاى واجب و نافله بخواند، از کسانى خواهد بود که خداوند نماز و روزه آنها را قبول مى کند و از او در مورد کارهایى که در دنیا انجام داده است ، حساب نمى کشد.

ثواب قرائت سوره کوثر
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره کوثر را در نمازهاى واجب و مستحب خود بخواند، خداوند در روز قیامت از حوض کوثر به او آب عطا مى نماید و مجلس او با رسول خدا صلى الله علیه و آله در زیر درخت طوبى است.

ثواب قرائت سوره کافرون و توحید
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره کافرون و توحید را در یکى از نمازهاى واجب خود بخواند، خداوند او، پدر و مادر و فرزندان پدر و مادرش را مى آمرزد، اگر بدبخت باشد نام او در دفتر بدبختها پاک شده و در دفتر سعادتمندان ثبت مى شود؛ خداوند زندگى سعادتمندانه اى به او ارزانى داشته ؛ او را شهید مى میراند و شهید برمى انگیزد.

ثواب قرائت سوره نصر
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره نصر را در نماز مستحب یا واجبى بخواند، خداوند او را از قبرش بیرون آورده که امان نامه اى است براى عبور از پل جهنم ، جهنم و صداى جهنم ؛ همه چیزهایى که با او روبرو مى شوند، او را مژده داده و از خیرهایى که در انتظار اوست سخن مى گویند تا وارد بهشت شود. و به اندازه اى درهاى خیر بروى او گشوده مى شود که پیش از این به ذهنش نرسیده و آن را آرزو نکرده است.

ثواب قرائت سوره مسد
امام صادق علیه السلام فرمودند: هر گاه سوره مسد را تلاوت کردید، ابولهب را نفرین کنید. زیرا همانا او از کسانى بود که پیامبر صلى الله علیه و آله و آنچه را از جانب خداوند عزوجل بر او وحى شده بود، تکذیب مى کرد.

ثواب قرائت سوره توحید
1. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که در یک روز پنج نماز بخواند و سوره توحید در آن قرائت نکند، به او مى گویند: اى بنده خدا تو از نمازگزاران نیستى .
2. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که به خدا و روز قیامت ایمان دارد، باید پس از نماز واجب خود سوره توحید را بخواند. کسى که این کار را انجام دهد، خداوند خیر دنیا و آخرت را به او عطا نموده و او و پدر و مادر و خواهران و برادرانش را مى آمرزد.
3. امیرالمومنین علیه السلام نقل مى کند که رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: کسى که به هنگام خواب صد بار سوره توحید ر بخواند، خداوند گناهان پنجاه سال او ر مى بخشد.
4. امام باقر علیه السلام از پدرش نقل مى نماید که رسول خدا صلى الله علیه و آله بر جنازه سعد بن معاذ نماز خواندند و فرمودند: نود هزار فرشته که جبرئیل نیز در آن بوده ، آمدند و بر او نماز خواندند. من از جبرییل پرسیدم چرا بر جنازه او نماز خواندید؟ جبرییل گفت : به خاطر این که نشسته و ایستاده ، سوار و پیاده و در حال رفت و بازگشت سوره توحید را مى خواند.
5. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که به بستر خواب رود و یازده بار سوره توحید را بخواند، خداوند او را در خانه اش و خانه هاى اطرافش حفظ مى نماید.
6. راوى مى گوید از امیرالمومنین علیه السلام شنیدم که فرمودند: کسى که پس از نماز صبح یازده بار قل هو الله احد بخواند در آن روز گناهى از او سر نمى زند، گر چه شیطان خوار شود یعنى شیطان هر چه تلاش کند، نتواند انسان را به گناه بکشاند و بدین ترتیب خوار شود.

ثواب قرائت سوره ناس و فلق
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسى که در نماز وتر سوره ناس ، فلق و قل هو الله احد را بخواند، به او مى گویند: اى بنده خدا! مژده بده که خداوند وتر تو را قبول کند.

ثواب پشیمانى ، توبه و خجالت از گناه
راوى مى گوید: شنیدم که امام صادق علیه السلام فرمودند: خداوند عزوجل به داوود پیامبر صلى الله علیه و آله وحى کرد: اى داوود! همانا اگر بنده مؤ من منم گناه کند، آنگاه بازگردد و از آن گناه توبه کند و هنگام یادآورى آن از من خجالت بکشد، حتما او را آمرزیده آن گناه ر از یاد فرشتگان نویسنده گناه برده ، آن گناه را تبدیل به حسنه مى نمایم و براى من اهمیت ندارد و من مهربانترین مهربانانم .

منبع:http://www.qpsh.ir/node/132



ن : عبد
ت : شنبه 92/6/30

 
 
 
محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در 15 شعبان سال 255 هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.